Найт гард (предпазна шина)

    Голяма част от хората стискат и трият зъбите си неволно. С течение на времето това води до изтриване. Това състояние се нарича бруксизъм. То не винаги може да доведе до сериозни последици, но при продължително действие може да увреди зъбите и да доведе до събуждане с главоболие и болки в ставите на долната челюст както и до намаляване височината на захапка в следствие изтриване на зъбите.

    Много от хората които имат бруксизъм не знаят за съществуването му, тъй като признаците му се появяват най-вече нощем. Дължи се на стрес, тревога или неправилна захапка.

   Ако се съмнявате че стискате нощно време може да направите две неща. Едното е да попитате партньора си дали чува звуците на скърцане и триене, които издавате вследствие на стискането. А другото да се консултирате с вашия стоматолог, който може да го диагностицира на базата на изтриванията, които са следствие от бруксизма, напрежение в дъвкателните мускули и ставите.

    Хроничното триене на зъбите може да доведе до фрактури, разклащане, намаление на височината и в крайна сметка загуба на зъби. В някои случаи лечението в последствие е сложно, скъпоструващо и включва изработката на корони, мостове, умъртвяване на зъби и поставяне на импланти или дори и на протези. В допълнение изтриването може да увреди и долночелюстните стави и дори да промени външния вид на лицето.

    Един от основните профилактични методи е изработката от стоматолог на индивидуална пластмасова конструкция наречена наит гард (от англ. Night guard). Тя е изработена от мек материал, който покрива горните зъби. Така по мекият материал поема натоварването и изтриването се поема от него. С течение на времето найт гарда изтънява и може да се пробие на места. Предимството е, че той лесно се подменя и не позволява нанасяне на  постоянни щети на зъбите.

    Ако бруксизмът е причинен от стрес може да се консултирате със специалист за провеждане на терапия или предписване на миорелаксанти.


    Част от нещата които може да направите за да редуцирате изтриването на зъбите са:

-          Редуцирайте храните и напитките съдържащи кола, кафе или шоколад.

-          Избягвайте алкохола.

-          Не дъвчете краищата на моливи, химикалки или каквото и да е различно от храна. Избягвайте дъвчене на дъвка, тъй като така мускулите свикват да се свиват безпричинно,което благоприятства триенето на зъби нощем.

-          Тренирайте да избягвате стискането  през деня. Ако усетите че стискате безпричинно поставете езика си между зъбите. Така тренирате мускулите си да почиват.

-          Поставяйте при заспиване топла кърпа на бузата пред ухото си за да релаксирате дъвкателните мускули.

-          Посетете вашият стоматолог за направа на найт гард(night guard).

Контакти

Младост 2 бл. 253 партер
София, България, 1799
Mobile: 0897 407 320
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
www.drtaskov.com

Работно време

от Понеделник до Събота

С предварително записване на час!


Галерия